torsdag 13 september 2012

Det ska krökas i tid...

...det som böjligt ska bli. Aktiviteten här på bloggen vad gäller nya inlägg har väl inte varit nåt vidare, däremot finns det en hel del intressanta kommentarer till föregående post. Och framför allt den anonyma kommentar som postades typ igår fick mig att fundera över Sankt Göran- och Sturetiden. (Nu kommer jag att tänka på nåt som jag tror jag inte lagt märke till förut - statygruppen "Sankt Göran och draken" beställdes av, och lär ska symbolisera, Sten... just det... Sture.) Jag har väl känt lite grann att Sture ML var mer intressanta än bra, men vid närmare eftertanke: nog räcker det ganska långt? Om gamla fans har så många minnen av bandets konserter mer än 25 år efteråt så har man väl gjort nåt rätt? Så nu har jag god lust att börja från början, och berätta historien om Sankt Göran & Staken & Sture... och ta itu med konverterandet, om jag lyckas ta mig tid till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar