måndag 31 maj 2010

Tjuren Ferdinand

Mamma ger mig stryk och skäll
Pappa vill ha sex ikväll
Tomten är en elak fan
Rövar bort små barn

När hela världen står i brand
Då kommer Ferdinand
Han tar mig till sitt land
Hand i hand med tjuren Ferdinand

Lärarna vill spöa mig
Niorna vill döda mig
ÖB vill förkyla mig
Med sin kylarspray

När hela skogen står i brand
Då kommer Ferdinand
Han tar mig till sitt land
Hand i hand med tjuren Ferdinand

Det var så förskräckligt
Jag drömmer om det än
Dumma krumma gubbar
Ville byta bort min vän
Slakta honom, stycka honom,
Göra isterband
Men som en man gick landet
Ut i krig för Ferdinand
Så där fick dom tji
Ja, där fick dom tji...

Inget jobb och ingen mat
Kronofogden kommer snart
VS i mitt underliv
Gonorré och HIV

När hela livet står i brand
Då kommer Ferdinand
Han tar mig till sitt land
Hand i hand - hand i hand
Hand i hand med tjuren Ferdinand

------------------------------

Fotnot: hösten 1982 annonserade SVT att man tänkte ta bort Tjuren Ferdinand från Kalle Ankas Jul. Reaktionerna blev dock så starka att de visade Ferdinand i alla fall, efter det ordinarie programmet, och sedan dess är han med igen och lär så förbli. Sensmoral: tjafsa inte med Svenska Folket! Vi kan ta krispaket, arbetslöshet och sånt där, men rör inte vår Ferdinand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar