lördag 15 maj 2010

Jag är dum

Har det hänt att du har snackat skit
för att fixa nån på krogen?
Sagt du har en takvåning på Söder
fast du bor i Västra Skogen?
Ingenting att skämmas för!
Det är sånt som alla gör -
Utom jag, för jag är en åsna.

Nu är det så här, att det är
inte så unikt att prata goja.
Man kan göra det för egen vinning
eller bara för att skoja.
Inte spelar det nån roll
att banken läcker som ett såll?
Jo, för mig, men jag är ju en åsna.

Och aldrig har jag jobbat svart
Jag betalar skatt! - för jag är
Dum - dum dum
Dum dum dum dum dum
Dum nog att betala TV-licens
Dum nog att gå på "huvudvärk" och "mens"
Kommer aldrig få gonorré och HIV
Jag är dum, dum, dum som ett lokomotiv
Och jag får nog aldrig sova i en fyllecell
Jag är dum, dum men rätt så snäll

Har det nånsin hänt att de
har tittat snett på dig på Socialen?
Som om du var lat och kriminell
eller rentav lite galen?
Sen när man går därifrån
bränner assistentens hån
ungefär som en spark av en åsna.

Själv har jag aldrig varit dit
Aldrig kokat sprit! - för jag är
Dum - dum dum
Dum dum dum dum dum
Dum nog att betala TV-licens
Dum nog att gå på "huvudvärk" och "mens"
Kommer aldrig få gonorré och HIV
Jag är dum, dum, dum som ett lokomotiv
Och jag får nog aldrig sova i en fyllecell
Jag är dum, dum men rätt så snäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar